Automobilky zvyšují zaměstnanost

Business

Automobilový průmysl zaměstnává spoustu lidí a zdaleka to nejsou jen zaměstnanci automobilky samotné. Každý šroubek, který potřebuje montážník na výrobní lince, musel vyrobit dělník v nějaké jiné firmě. A i ten jeden šroubek je stejně důležitý jako třeba motor. Aby mohl být na výrobní lince smontovaný automobil, je k tomu potřeba řada lidí a řada firem. Můžeme klidně konstruktérem, který má hlavě nápad a přenese jej na papír, na výrobní výkres, podle kterého se začnou rozvíjet spletité cestičky, které vedou k jedinému cíli. K výrobě nového automobilu.

automobilka

Výrobou můžeme začít v ocelárně, kde se vyrobí plechy na karosérii vozu. Zajisté tam budou i plastové díly, takže potřebujeme firmu, která má vstřikovací stroje, třeba jako HRO TECHNOLOGY. Karosérii je potřeba nalakovat, a k tomu potřebujeme kvalitní barvy a chemický průmysl. Potřebujeme i sklenáře, protože auto má pochopitelně okýnka a čalouníky na sedačky. Pak tu máme řadu strojírenských firem, které vyrobí motor, převodovku, spojku, a řadu dalších součástí, které jsou schované pod kapotou. Nesmíme zapomenout na gumařskou firmu, která obuje disky auta do pneumatik.

montáž

A světla se určitě vyrábí jinde, než se budou vyrábět žárovky. V automobilu najdeme také kabelové svazky a celé elektronické systémy. Doplňky základní výbavy, jako jsou kamery, airbagy. Všechno se vyrábí mimo samotnou automobilku. K tomu, aby se sešlo vše ve správný čas potřebujeme propracovanou logistiku a řadu kamioňáků, kteří převážejí kontejnery z firmy do firmy, a zajišťují plynulé zásobování. A když je auto smontované? Nakládá se na vagóny a odjíždí vlakem do prodejny, kde pracuje další spousta pracovníků, kteří se snaží každému zákazníkovi nabídnout právě ten jejich vůz, který je ze všech nejlepší. Možná někdy někdo spočítal, kolik lidí je zapotřebí, aby vzniklo jedno nové auto. Troufnete si na vlastní odhad?